Open dag Kilsdonkse molen

Zondag 1 oktober is de traditionele oogst dag bij de Kilsdonkse molen in Heeswijk-Dinther, deze speciale en prachtig gerestaureerde molen is zowel een wind- als een watermolen. Dus kan malen bij windstil weer. Het is een koren en een oliemolen.

Op de oogstdag met het thema van akker tot bakker is rond de molen een markt gedrapeerd van kramen die veel streekproducten verkopen. Ook zijn er oude ambachten rond de molen te zien. Dorsclub “De Stofvreters” demonstreren hier de dorstkast en laten zien hoe het dorsen in vroeger tijden ging. Zeer speciaal is dit jaar het dorsen van “Emmer” de oer soort van onze granen. Emmer werd vroeg in onze jaartelling al door de Romeinen mee gebracht naar onze streken. Het is een graan soort die milieuvriendelijk geteeld kan worden, dus met minimaal gewasbeschermingsmiddelen. Meer inlichtingen op http://www.kilsdonksemolen.nl

Het adres van de molen:

Kilsdonkse Molen:
Kilsdonkseweg 4-6
5473 KK Heeswijk Dinther

Beste Leden,

Op onze kalender staat bij de eerste dag van de volgende maand namelijk 1 oktober dat dan de verrassingstoertocht is. Maar in ons clubblad “Den Uitlaat” staat het in de agenda en in de uitnodiging goed. Het is op zaterdag 7 oktober 2017

We voegen de uitnodiging nog een toe, en sorry voor de zetfout!

Hier de bijlage a.u.b.

Met vriendelijke groet