Praatavond

Praatavond2019-01-14T18:51:41+00:00

5 februari 2019

Geachte leden,

Als gastspreker op de praatavond van 5 februari hebben we de afspraak met Jan Arie de jong van Mitas banden, hij introduceert zich voor jullie met het onderstaande stukje.

Mijn naam is Jan Arie de Jong, 33 jaar jong, geboren en getogen op Goeree-Overflakkee. Ik zit totaal nu 7 jaar ‘in de banden’ waarvan ik de laatste 2 jaar werkzaam ben bij Mitas Tyres als accountmanager voor Nederland. Hiervoor heb ik 10 jaar in de landbouwsector gewerkt o.a. bij een bollenkweker. Mitas is een fabrikant in landbouw-industrie en constructiebanden, en wij zijn sinds 3 jaar onderdeel van de Trelleborg Group, een wereldwijde organisatie op het gebied van alles wat met rubberproductie te maken heeft. De groep bestaat uit een 3-tal devisies. Wij vallen onder de divisie Trelleborg Wheel Systems. We hebben in diverse landen een aantal banden- en wielen fabrieken staan. Ik wil wat vertellen over de geschiedenis van Mitas en Trelleborg, de huidige groep, de ontwikkelingen van de laatste jaren in de banden en wat over ons productgamma.

Natuurlijk is er volop gelegenheid om vragen te stellen over banden, het fabricage proces en over de diverse verschillen in banden.

Wij hopen op een drukke gezellige praatavond, met vriendelijke groet

januari 2019
M D W D V Z Z